2014年3月2日 星期日

歌詞翻譯─True Blue

這次真的是英文歌曲翻譯了 XD
其實這首有人翻過了
不過基於對它的愛我還是貼上來了 =w=
同樣是DJ TAKA作曲、
AiMEE演唱的〈Broken〉我也很喜歡喔~
不過找不到長版歌詞所以暫時沒翻...
既然這樣就順便問一下
有人願意提供〈8 -eight-/Tom-H@ck feat.Nadia〉的長版音源嗎?
這首反而是長版歌詞翻完,可是沒音源的囧境...
然後,進入正題吧~




英文+中文歌詞:


What happens to a heart when love breaks?
Does it fade into a shadow of remorse, when it aches?
Or can it fly to the sky like a bird,
Lighter than ever, stronger too
Oh I think a heart always learns to come through.

當一份愛破碎的時候心會變得怎樣呢?
它會因為傷痛而被悔恨的陰影籠罩嗎?
或者它會像鳥兒一樣飛到高空,
變得比過去更加輕盈,也更加堅強
我堅信人的心能夠學會如何跨越傷痛

We were like children lost in our own dream
We never knew love’s a garden and hard to grow
We thought the magic would lead us upstream
But we fell; it’s not our fault, it’s how currents flow

我們曾像個迷失於夢想的小孩
我們不知道愛情就像花園一樣難以培養
我們以為有魔法會帶領著我們成長
但我們錯了;這並不是我們的錯誤,我們只是跟隨現實的浪潮

Even though it’s hard to know you are leaving this picture
You remain another memory of summer when we loved
Even the winter cold feels warm
Shining with light from all I kept inside from you
That is how the heart can live on an on

雖然很難承認你已經不在這些回憶的片段
那些我們相愛的夏日  你留給我的種種回憶
讓我就算處在寒冬仍感到溫暖
那些我還在你內心的日子  就像光芒一樣閃亮
這就是現在我的心還能夠存活下去的原因


What happens to a heart when love ends?
Does it fade into a shadow of remorse when it bends?
Or can it fly to the sky like a bird,
Lighter than ever, stronger too
Oh I think a heart always learns to come through.

當一份愛結束的時候心會變得怎樣呢?
它會因為扭曲而被悔恨的陰影籠罩嗎?
或者它會像鳥兒一樣飛到高空,
變得比過去更加輕盈,也更加堅強
我堅信人的心能夠學會如何跨越傷痛

Ohhhh
Where do the teardrops go when they dry?
Do they follow all the raindrops and return to the sky?
Even a sparrow with broken wings, 
looks to the sun and finds a song.
Oh I think the heart always to be strong.

Ohhhh(咦唉唉唉  Σ(;д))
當淚水蒸乾後會到哪兒去呢?
它們會跟隨雨水一起回到天空嗎?
就算是隻折翼的麻雀,
也會望著太陽重新尋找他的歌聲
我堅信人的心總是會變得堅強

Ohhh where did the sorrow go?

那些悲傷前往何處呢?

Who gave me back the sun, I don’t know?

是誰將陽光還給了我,我不知道

Opening my eyes, I see blue skies.

睜開雙眼,我看見一片片的藍天

4 則留言:

  1. 我有 8 -eight- 長版....可是要怎麼給你?

    回覆刪除
    回覆
    1. 真的釣到了 www 可以的話放到youtube就好,也可以用google雲端硬碟共享給我喔~ 感謝您 ^^

      刪除
  2. https://drive.google.com/file/d/0B-6a90lb7UYXSmdkY3hpTFR3Z2M/edit?usp=sharing

    來~給你~如果有需要別首也可以跟我說

    回覆刪除